Salgsvilkår for intellekt.no
Disse salgsvilkårene gjelder for alle kjøp av produkter fra nettsiden intellekt.no (heretter referert til som «Intellekt»). Ved å legge inn en bestilling på Intellekt aksepterer du disse salgsvilkårene i sin helhet.
Selgers informasjon
Intellekt.no er en del av Neptun media ASK, 1263 Oslo.
Organisasjonsnummer: 933 364 763
E-post: hei@intellekt.no // hei@neptunmedia.no
Produkt informasjon
Intellekt tilbyr et utvalg av klesplagg og tilbehør. Vær oppmerksom på at alle produkter fra Intellekt produseres etter at en bestilling er mottatt. Dette gjøres av hensyn til miljøet og for å unngå unødvendig overproduksjon. Som en konsekvens av dette, må det påregnes en noe lengre leveringstid. Estimert leveringstid vil bli kommunisert i ordrebekreftelsen.
Bestilling og Avtaleinngåelse
Ved å legge til produkter i handlekurven og gjennomføre betalingen via de tilgjengelige betalingsmetodene, sender kunden en bindende bestilling til Intellekt.
Etter mottatt bestilling vil Intellekt uten unødig opphold sende en ordrebekreftelse til kundens oppgitte e-postadresse. Denne ordrebekreftelsen bekrefter avtaleinngåelsen.
Intellekt forbeholder seg retten til å kansellere bestillingen dersom det oppstår hindringer utenfor vår kontroll som gjør det umulig å gjennomføre bestillingen (f.eks. problemer med produksjon, leveranse av råvarer etc.). Kunden vil i så fall bli informert så snart som mulig, og eventuelle innbetalte beløp vil bli refundert i sin helhet.
Levering og Leveringstid
Produktene fra Intellekt produseres etter bestilling, noe som påvirker leveringstiden. Estimert leveringstid vil bli oppgitt i ordrebekreftelsen. Vær oppmerksom på at dette er et estimat og den faktiske leveringstiden kan variere avhengig av produksjonstid og transport.
Bestilte produkter kan bli sendt fra forskjellige lagre innenfor Europa.
Toll, Mva og Andre Avgifter ved Import
Ved forsendelse av produkter til Norge fra et lager utenfor Norge, kan kunden bli pliktig til å betale toll, merverdiavgift (mva) og eventuelle andre importavgifter i henhold til gjeldende norsk lovgivning.
Kunden er selv ansvarlig for å undersøke gjeldende regler og betale disse kostnadene.
Intellekt er ikke ansvarlig for og vil ikke dekke eventuelle toll-, mva- eller importavgifter som påløper ved innførsel av produktene til Norge.
Vi anbefaler kunden å konsultere informasjon fra norske myndigheter, for eksempel Tolletatens offisielle nettside (www.toll.no), for detaljert informasjon om importregler og avgifter.
- Angrerett
- I henhold til angrerettloven har kunden 14 dagers angrerett uten å måtte oppgi noen grunn. Angrefristen løper fra den dagen kunden mottar produktet.
- For å benytte angreretten må kunden gi Intellekt tydelig melding om dette innen utløpet av angrefristen, for eksempel via e-post eller ved å fylle ut og sende inn angrerettskjema som vil være tilgjengelig på nettsiden.
- Ved bruk av angreretten må produktet returneres til Intellekt uten unødig opphold og senest 14 dager etter at melding om bruk av angreretten er sendt.
- Produktet må returneres i vesentlig samme stand og mengde som det var i da kunden mottok det. Kunden er ansvarlig for eventuell reduksjon i produktets verdi som skyldes annen håndtering enn det som er nødvendig for å fastslå produktets art, egenskaper og funksjon.
- Kunden må selv dekke de direkte kostnadene ved retur av produktet, med mindre annet er avtalt.
- Ved gyldig bruk av angreretten vil Intellekt refundere kjøpesummen inkludert eventuelle opprinnelige fraktkostnader (med unntak av tilleggskostnader som følge av at kunden har valgt en annen leveringsform enn den billigste standardleveringen som tilbys av Intellekt) uten unødig opphold og senest 14 dager fra den dagen Intellekt mottok melding om kundens beslutning om å angre kjøpet. Tilbakebetalingen vil bli gjennomført med samme betalingsmiddel som kunden benyttet ved kjøpet, med mindre annet uttrykkelig er avtalt. Intellekt kan holde tilbake tilbakebetalingen inntil vi har mottatt produktet i retur, eller kunden har fremlagt dokumentasjon på at produktet er sendt tilbake.
- Levering og Leveringstid
- Produktene fra Intellekt produseres etter bestilling, noe som påvirker leveringstiden. Estimert leveringstid vil bli oppgitt i ordrebekreftelsen. Vær oppmerksom på at dette er et estimat og den faktiske leveringstiden kan variere avhengig av produksjonstid og transport.
- Bestilte produkter kan bli sendt fra forskjellige lagre innenfor Europa.
- Toll, Mva og Andre Avgifter ved Import
- Ved forsendelse av produkter til Norge fra et lager utenfor Norge, kan kunden bli pliktig til å betale toll, merverdiavgift (mva) og eventuelle andre importavgifter i henhold til gjeldende norsk lovgivning.
- Kunden er selv ansvarlig for å undersøke gjeldende regler og betale disse kostnadene.
- Intellekt er ikke ansvarlig for og vil ikke dekke eventuelle toll-, mva- eller importavgifter som påløper ved innførsel av produktene til Norge.
- Vi anbefaler kunden å konsultere informasjon fra norske myndigheter, for eksempel Tolletatens offisielle nettside (www.toll.no), for detaljert informasjon om importregler og avgifter.
- Angrerett
- I henhold til angrerettloven har kunden 14 dagers angrerett uten å måtte oppgi noen grunn. Angrefristen løper fra den dagen kunden mottar produktet.
- For å benytte angreretten må kunden gi Intellekt tydelig melding om dette innen utløpet av angrefristen, for eksempel via e-post eller ved å fylle ut og sende inn angrerettskjema som vil være tilgjengelig på nettsiden.
- Ved bruk av angreretten må produktet returneres til Intellekt uten unødig opphold og senest 14 dager etter at melding om bruk av angreretten er sendt.
- Produktet må returneres i vesentlig samme stand og mengde som det var i da kunden mottok det. Kunden er ansvarlig for eventuell reduksjon i produktets verdi som skyldes annen håndtering enn det som er nødvendig for å fastslå produktets art, egenskaper og funksjon.
- Kunden må selv dekke de direkte kostnadene ved retur av produktet, med mindre annet er avtalt.
- Ved gyldig bruk av angreretten vil Intellekt refundere kjøpesummen inkludert eventuelle opprinnelige fraktkostnader (med unntak av tilleggskostnader som følge av at kunden har valgt en annen leveringsform enn den billigste standardleveringen som tilbys av Intellekt) uten unødig opphold og senest 14 dager fra den dagen Intellekt mottok melding om kundens beslutning om å angre kjøpet. Tilbakebetalingen vil bli gjennomført med samme betalingsmiddel som kunden benyttet ved kjøpet, med mindre annet uttrykkelig er avtalt. Intellekt kan holde tilbake tilbakebetalingen inntil vi har mottatt produktet i retur, eller kunden har fremlagt dokumentasjon på at produktet er sendt tilbake.
- Reklamasjon
- Kunden har rett til å reklamere på produkter som har mangler i henhold til bestemmelsene i forbrukerkjøpsloven. Reklamasjonsfristen er normalt to år fra kjøpstidspunktet, eller fem år dersom produktet er ment å vare vesentlig lenger enn to år.
- Dersom kunden oppdager en mangel ved produktet, må dette meldes til Intellekt innen rimelig tid etter at mangelen ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget. Melding kan sendes via e-post eller kontaktskjema på nettsiden.
- Ved en berettiget reklamasjon kan kunden kreve retting av mangelen, omlevering av tilsvarende produkt, prisavslag eller heving av kjøpet i henhold til forbrukerkjøpsloven.
- Intellekt dekker kostnadene for retur av reklamerte produkter som viser seg å ha en mangel som Intellekt er ansvarlig for.
- Personvern
- Intellekt behandler personopplysninger i samsvar med gjeldende personvernlovgivning, herunder personopplysningsloven og EUs personvernforordning (GDPR). For mer informasjon om hvordan vi samler inn, bruker og beskytter dine personopplysninger, henvises det til vår separate personvernerklæring som er tilgjengelig på nettsiden.
- Immaterielle Rettigheter
- Alle immaterielle rettigheter til innholdet på intellekt.no, inkludert design, varemerker, produktbilder, tekster og annen informasjon, tilhører Intellekt eller våre samarbeidspartnere. Enhver form for kopiering, distribusjon eller annen bruk av dette innholdet uten skriftlig tillatelse fra Intellekt er forbudt.
- Force Majeure
- Intellekt er ikke ansvarlig for forsinkelser eller manglende oppfyllelse av våre forpliktelser under denne avtalen som skyldes hendelser utenfor vår rimelige kontroll, herunder, men ikke begrenset til, streik, lockout, opprør, krigshandlinger, brann, eksplosjon, naturkatastrofer, epidemier, pandemier, offentlige forskrifter eller andre former for force majeure.
- Tvister
- Eventuelle tvister som oppstår i forbindelse med denne avtalen skal søkes løst i minnelighet. Kunden kan også rette henvendelse til Forbrukertilsynet for veiledning eller mekling. Dersom en minnelig løsning ikke oppnås, kan tvisten bringes inn for de ordinære domstoler i Norge i henhold til norsk lov.
- Endringer i Salgsvilkårene
- Intellekt forbeholder seg retten til å endre disse salgsvilkårene. De til enhver tid gjeldende salgsvilkårene vil være tilgjengelige på nettsiden. Ved vesentlige endringer vil kundene bli informert.